نوشته های جدید
صفحه اصلی > نمونه سوال > توسعه برنامه سازی و پایگاه داده > فعالیت منزل صفحه ۲۲۴ توسعه برنامه سازی و پایگاه داده (ذخیره نام و امتیاز در بازی سرعت تایپ)

فعالیت منزل صفحه ۲۲۴ توسعه برنامه سازی و پایگاه داده (ذخیره نام و امتیاز در بازی سرعت تایپ)

فعالیت منزل صفحه ۲۲۴ توسعه برنامه سازی و پایگاه داده (ذخیره نام و امتیاز در بازی سرعت تایپ) : در این پست جواب فعالیت منزل صفحه ۲۱۳ قرار گرفته است هدف تمرین و یادگیری شما هنرجوی عزیز است.

خب ، در این فعالیت از هنرجو خواسته شده که قابلیت ذخیره نام و امتیاز بازیکن را در یک فایل متنی ساده به برنامه اضافه کند.

برای این کار ابتدا نیاز به یک عدد کنترل کادر ورود متن جهت وارد کردن نام بازیکن و همچنین یک کنترل برچسب برای مشخص کردن ورودی به کاربر نیاز است.

ما باید برنامه را طوری تغییر دهیم که پس از وارد کردن نام در کادر ورود متن و زدن دکمه اینتر تایمر زمان باقیمانده فعال شود همانطور که میدانید در این برنامه قبلا قرار بر این بود که با اجرای برنامه تایمر فعال شود.

کد زیر را در رویداد keyDown کادر ورود متنی که در این فعالیت به فرم اضافه کردیم مینویسیم

this.Width = 580;
this.Height = 250;
timer1.Enabled = true;
textBox2.Visible = false;
label5.Visible = false;
player_name = textBox2.Text;

دلیل اینکه خط اول و دوم را نوشتم برای تغییر اندازه فرمه که شما با توجه به جانمایی اشیا فرم ،این اندازه را می توانید تغییر دهید شاید بپرسید این کار برای چیه؟!

و اما دلیلش،به تصویر روبرو دقت کنید

 

زمانی که فرم اجرا می شود شبیه تصویر بالا نمایان می شود کاربر که نام را وارد کرده اینتر زد توسط کد بالا عرض ۵۸۰ و ارتفاع ۲۵۰ خواهد شد (همانند تصویر روبرو)تایمر زمان فعال می شود و کنترل کادر متن و برچسبی که اضافه کرده ایم مخفی می شود توسط همان کدهای بالا . ناگفته نماند که در خط آخر مقدار داخل کادر ورود متن که قاعدتا نام بازیکن است در یک متغیر عمومی با نام player_name ذخیره می شود.

فعالیت منزل توسعه برنامه سازی 224

 

خب حالا باید کدی را بنویسیم که توسط آن مقدار داخل متغیر player_name و متغیر emtiazکه قبلا به صورت عمومی تعریف شده بود را در یک فایل متنی ذخیره کند

این کد باید زمانی اجرا شود که تایمر متوقف می شود

خب کجا تایمر را متوقف می کنیم؟!

private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
{
timee–;
label3.Text = “زمان: ” + timee.ToString();
if (timee <= 0)
{
timer1.Stop();
textBox1.Enabled = false;
if (emtiaz >= 50)
label4.Text = “عالی”;
else if (emtiaz >= 40 && emtiaz <= 50)
label4.Text = “خیلی خوب”;
else if (emtiaz >= 30 && emtiaz <= 40)
label4.Text = “خوب”;
else if (emtiaz >= 20 && emtiaz <= 30)
label4.Text = “متوسط”;
else if (emtiaz <= 50)
label4.Text = “ضعیف”;
button1.Visible = true;

//  کد ذخیره امتیاز و نام بازیکن در فایل متنی را در زیر می بینید.
string strdata = player_name + “\t” + emtiaz + “\r\n”;
File.AppendAllText(“info.txt”, strdata);

}

}

همانطور که مشاهده می کنید درون تایمر و درون دستور شرطی if (در صورتی که متغیر timee به صفر رسید) نام و امتیاز را درون فایل متنی با نام info.txt ذخیره می کند

 

 

دانلود فعالیت صفحه ۲۲۴

لینک های مرتبط :

فعالیت منزل صفحه ۲۱۳ کتاب توسعه برنامه سازی و پایگاه داده (سرعت تایپ)

فعالیت منزل صفحه ۱۹۶ کتاب توسعه برنامه سازی و پایگاه داده (کار با کلیدهای ترکیبی)

فعالیت منزل صفحه ۱۷۲ کتاب توسعه برنامه سازی و پایگاه داده بازی پینگ پنگ

فعالیت منزل صفحه ۱۶۸ کتاب توسعه برنامه سازی و پایگاه داده

فعالیت منزل صفحه ۲۱۱ کتاب توسعه برنامه سازی و پایگاه داده

فعالیت منزل صفحه ۷۲ توسعه برنامه سازی و پایگاه داده

این مطالب را نیز ببینید!

فعالیت منزل صفحه ۷۲ کتاب توسعه برنامه سازی و پایگاه داده (چاپ تعداد هنرجو با نام مشخص شده)

فعالیت منزل صفحه ۷۲ کتاب توسعه برنامه سازی و پایگاه داده (چاپ تعداد هنرجو با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =